خاصیت بینهایت بار تقسیمپذیری توزیع هاو برخی کاربردهای آن

پایان نامه
چکیده

خانواده ای مهم از توزیع های آماری، خانواده ی توزیع های بینهایت بار تقسیمپذیر است. بینهایت بار تقسیمپذیری در حقیقت، یک ویژگی برخی توزیع ها و یا متغیرهای تصادفی است که امکان طبقه بندی و بررسی ساده تر آن ها را فراهم می سازد. این مفهوم برای اولین بار توسط دفینتی در سال 1929 معرفی گردید. این خانواده، توزیع های بسیاری را در بر می گیرد که از جمله مشهورترین آنها می توان به توزیع های نرمال، گاما، نمایی، پواسون، لاپلاس و ... اشاره نمود. از آن جا که چنین توزیع هایی در عرصه های مختلف کاربرد چشمگیری از خود نشان داده اند، بینهایت بار تقسیمپذیری به سرعت جایگاهی خاص در زمینه های مختلف مانند فرایندهای تصادفی، نظریه ی صف، مدل سازی و به ویژه مدل های مالی و اقتصادی یافته است. در این پایان نامه، هدف بحث و بررسی جنبه های مختلف این توزیع ها و خواص آن ها در حد امکان می باشد. از سوی دیگر، به بیان برخی از کاربردهای گسترده ی این مفهوم در بعضی از زمینه ها خواهیم پرداخت. به این منظور، ابتدا پیشینه ای از مفهوم بینهایت بار تقسیمپذیری ارائه خواهیم نمود. سپس برای آشنایی با این خاصیت در حد نیاز، تعاریف و مشخصاتی از آن را بیان و بررسی می نماییم. لازم به ذکر است یکی از کاربردهای مهم این مفهوم، در تشخیص و شناسایی توزیع هاست که این مطلب را نیز به طور مختصر مورد بحث قرار می دهیم. پس از آن، در صدد ارائه ی تصویری روشن از کاربرد بینهایت بار تقسیمپذیری در فرایندهای شاخه ای، فرایندهای تجدید، زنجیر های مارکوف و سیستم های صف بر خواهیم آمد. در ادامه، به جنبه ای متفاوت از این خاصیت اشاره کرده و از ترتیب های تصادفی جهت مشخصه سازی این توزیع ها در خانواده های طول عمر استفاده می کنیم.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

معرفی آواشناسی قانونی و برخی کاربردهای آن

مقالة حاضر به معرفی آواشناسی قانونی و برخی کاربردهای آن می‌پردازد. منظور از آواشناسی قانونی، به‌کارگیری یافته‌های علم آواشناسی در حل مسائل حقوقی و قانونی است. در این مقاله نشان داده می‌شود چگونه آواشناسان می‌توانند در تشخیص هویت سخنگویان، تشخیص زبان و لهجه و آوانگاری (تبدیل گفتار به نوشتار) به مراجع اجرای قانون کمک کنند.

متن کامل

معرفی آواشناسی قانونی و برخی کاربردهای آن

مقالة حاضر به معرفی آواشناسی قانونی و برخی کاربردهای آن می پردازد. منظور از آواشناسی قانونی، به کارگیری یافته های علم آواشناسی در حل مسائل حقوقی و قانونی است. در این مقاله نشان داده می شود چگونه آواشناسان می توانند در تشخیص هویت سخنگویان، تشخیص زبان و لهجه و آوانگاری (تبدیل گفتار به نوشتار) به مراجع اجرای قانون کمک کنند.

متن کامل

توزیع بتالاپلاس و کاربردهای آن

خانواده ای از توزیع های مهم آماری، خانواده توزیع لاپلاس است. این خانواده شامل توزیع هایی مانند توزیع لاپلاس نامتقارن، توزیع لگ لاپلاس و توزیع لاپلاس گسسته است. با توجه به اینکه توزیع های لاپلاس کاربردهای بسیاری در پدیده های اقتصادی و اجتماعی دارند مورد توجه فراوان قرارگرفته اند. توزیع بتالاپلاس برای مدل سازی داده های نامتقارن مفید می باشد و قابل رقابت با توزیع بتا نرمال و توزیع چوله نرمال است. ...

15 صفحه اول

شیوه های توزیع بار در مهندسی ترافیک

Because of rapidly rising network traffic, ISP providers are trying to create new network structures and extend more resources to control the growth of demands. It is important to efficiently split the network bandwidth among different sources so that each user has enough bandwidth.  Traffic engineering is used to achieve this goal.   Performing reliable and efficient network ope...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه اصفهان

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023